Il nuovo aggiornamento pubblicato da Sledgehammer Games per il suo Call of Duty: WWII ha apportato non poche novità al gioco, tra le quali una serie di modifiche alle sessioni multiplayer le quali sono ora, a detta dello sviluppatore, più veloci e frenetiche.
Il post su Reddit da parte degli sviluppatori che trovate di seguito conferma che il team ha dato molta rilevanza ai feedback dei giocatori.
“Abbiamo letto i vostri commenti e le vostre discussioni con tutti i dettagliati feedback su alcune delle nostre meccaniche di gioco, e abbiamo deciso che fosse venuto il momento di fare il punto della situazione con la community sul tuning delle armi (incluso il nerf del quickscope) e la durata dello sprint.
Abbiamo buone notizie! Ci sono alcune novità per voi. Il nostro reparto qualità ha lavorato duramente per testare e sistemare componenti e siamo felici di affermare che ci sono alcuni grandi cambiamenti in arrivo domani. Ci aspettiamo che questi cambiamenti velocizzino un po’ il gameplay e migliorino l’intera esperienza multiplayer per molti di voi. Una volta che le modifiche andranno online non esitate a farci sapere cosa ne pensate e a lasciare il vostro feedback”.
Di seguito invece trovate il changelog completo del gioco:
ADS TRANSITION TIMES/ADS FROM SPRINT TIMES/ADS SPRINT OUT TIMES:
SMGs
- Buffed base ADS times and buffed ADS in from sprint times (ADS sprint out times match ADS from sprint times)
Rifles
- Buffed base ADS transition times, but not ADS from sprint times/ADS sprint out times, in an effort to maintain a difference between the SMG and AR class playstyles
Snipers: Kar98k and M1903
- Nerfed ADS transition times (a slight quickscoping nerf)
LMGs
- Buffed base ADS times
Note: Base ADS times for SMGs are faster than Rifles, and Rifles are faster than LMGs. In other words, there is now more of a distinction between class playstyles.
WEAPONS:
MP-40
- Buffed recoil in an effort to have a more competitive SMG on par with the PPSh-41
FG 42
- Nerfed fire rate so that the damage output is more in line with other weapons in its class
SVT-40
- Buffed recoil in an effort to make it more manageable to shoot down range and give a better contrast to the M1 Garand
- Nerfed hip spread to match the M1 Garand’s in an effort to decrease the ability to quickly kill opponents at closer ranges
M1A1
- Buffed fire rate in an effort to make it a more competitive choice amongst the other rifles (still slightly slower than the Gewehr 43)
Gewehr 43
- Buffed fire rate in an effort to make it a more competitive choice amongst the other rifles (still slightly faster than M1A1)
- Buffed recoil (closer to that of M1A1)
- Buffed clip size to be 12 rounds per clip instead of 10
M30 Luftwaffe Drilling
- Buffed damage per pellet to be on par with the recent Sawed-Off Shotgun changes so that this shotgun now has a more automatic 2-shot kill and a slightly more forgiving one-shot kill
- Buffed shotgun damage range, so that it’s now more feasible to finish off an opponent who didn’t die from a rifle bullet
- Buffed ADS spread to allow for greater accuracy when shooting enemies that are outside of the obvious shotgun range (while ADS)
Toggle Action
- Buffed clip size to be 8 shots per clip instead of 6 in an effort to allow players to have more success with this weapon
- Nerfed ADS spread to be on par with other shotguns (besides the M30)